29 Eylül 2012 Cumartesi

Bir Ada Hikayesi: Coldplay Top 10




Muhtemelen blogun en az yazı yazan üyesi olacağım için en azından ilk günlere bir yazı sıkıştırmalı diye düşünürken masanın üstünde duran DVD kafamda ışıkları yaktı. Hem yazı konusu olarak güzel hem de kolay yazarım diye düşündüğüm bu yazıya daha başlamadan sorun yaşadım. Listeyi kaç şarkıdan yapmalı, neye göre oluşturmalı derken zar zor bilgisayar başına oturdum. Ancak bir yerden de girmek lazımdı bu işe. Beni tanıyan zaten Coldplay ile ilgili sorunumu bilmenin yanı sıra sürekli dile getirmemden dolayı bıkmış durumdadır. Lise zamanları sevmediğim bir grubun şimdilerde bu kadar hayatımın içinde olması hep garip geldi bana. Her şey bir gece konser videoları izlerken YouTube’un belki de en güzel özelliği “Recommend Videos” bölümünde Tokyo konserine denk gelmemle başladı. Aşk hikayesi gibi oldu. Sonrasında arkadaşlarıma bulaştı, hem de baya. Sanırım etrafımda Coldplay’den nefret eden fazla kişi yok. Olmaması daha iyi. Neyse duygusal dakikaları bırakıp listeye geçelim. 

Öncelikle belirtmem gereken birşey var. Bu liste kesinlikle şu anki ruh halime göre oluştu. Coldplay şarkılarının en büyük sorunu bence bu. Sen o an nasıl hissediyorsan ona göre listen değişiyor. Mutluyken aç Fix You’yu koşarak uzaklaşırım oradan, hesap et. Yok ya uzaklaşmam, adam taş olur. Liste grubun sadece stüdyo albümlerini içeriyor, EP ve single’ları işin içine katarsam çok büyük sorunlar çıkar. Listeye Mylo Xyloto’dan şarkı koymak için çok uğraştım ama olmadı, listedekilerin üstüne çıkacak şarkı bulamadım. Belki Charlie Brown, yok yok Almanlık daha iyi. X&Y albümünden 4 şarkı listeye girdi, daha fazla da girerdi ama diğer albümlere ayıp olur diye tuttum kendimi. Neyse başlayalım;


10 - Trouble
9 – Lost!
8 - Viva la Vida
7 - Talk
6 - The Scientist
5 - Clocks
4 - The Hardest Part
3 - Yellow
2 - White Shadows
1 - Fix You

Genelde insanlar ilk 3’ü şekillendirirken sorun yaşarlar, ben 10 ve 9’u seçtikten sonra bunalıma girdim. Özellikle ilk 3 sıradaki şarkıların yerlerini göz önünde bulundurmamak gerek. Onların yerleri ufak bir farkla da olsa değişebilir. Ancak temel olarak ilk 10 bu şekilde oluştu. Listenin dışında kalıp gönlümüzde ayrı yeri olan şarkıları da sırasız şekilde söyleyelim: Don't Panic, Shiver, In My Place, Daylight, A Rush of Blood to Head, What If, Speed of Sound, Yes, Violet Hill. Aslında Top 20 de yapılırmış ama bu işin Top 10’u makbûldür. Stüdyo albümü olmayıp delicesine sevdiğimiz şarkıları sayacak olursak; Crest of Waves, Things I Don't Understand, Gravity, See You Soon, Christmas Lights bir çırpıda aklıma gelenler. 

Grup üyeleriyle, yaptıkları işlerle, canlı performanslarıyla çok özel bir grup Coldplay, en azından benim için öyleler. Mylo Xyloto ile çoğu kişiyi hayal kırıklığına uğratsalar da saydığım onca şarkıyla, onları seven herkesin hayatına iz bıraktılar. Temennim grup dağılmadan önce Türkiye’ye gelmeleri. Gelmeseler de elbet gidilir birkaç sene içinde ama sanki buraya gelseler hepimiz için çok özel anılar yaşanacak, umarım gelir ve yaşatırlar. Kapanışı Lost’un güzel girişiyle yapalım: “Just because I'm losing doesn't mean I'm lost!”

Hiç yorum yok: