21 Ocak 2010 Perşembe

Vedat Özdemiroğlu Röportajı



Vedat Özdemiroğlu kimdir? Ne yer, ne içer? Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

- Az yerim, çok içerim! Dengelemek istiyorum zamanla bu durumu. Kendimden mizah dergilerine gönül vermiş biri olarak bahsedebilirim. Önce okuru, sonra yazarı olarak. Benim için 'yazar' kelimesi yeterli.

Mizah işine nasıl girdiniz ve bu başarılı mizah kariyerinde belli bir istikrarı tutturmak için neler yaptınız?

- Başarılı bulmanıza sevindim. Mizah yazarlığına amatör yazılarla başladım. Sonra dergilerde çalıştım. İşim azalacağına her hafta biraz daha zorlaştı. Her zaman geçen hafta daha kolay geldi, bu hafta daha zor!

Genelde karikatüristler - yazı yazanını, çizenini bir arada bulunduruyoruz - göz önünde olmayı sevmez. Siz karikatürist olarak girdiğiniz mizah işinde stand-up'ta yaptınız, hatta televizyona da çıktınız. Bunları isteyerek mi yaptınız, yoksa hayat şartları sizi bunu yapmaya mecbur mu etti? Bir tercih yapacak olsanız karikatürist kalmak mı isterdiniz yoksa televizyonda, göz önünde olmak daha mı ilgi çekici?

- Tek kişilik gösterileri keyif için yaptım. Reklam ve televizyonu para için. Benim tercihim mizahçı, dergici, yazar olarak anılmaktır.

Koyu bir Beşiktaş taraftarı olduğunuzu biliyoruz. Nereden geldi Beşiktaş'lılık, nasıl Beşiktaş'lı oldunuz?

- Babadan ve abiden geldi. Adım da babamın tercihiyle, rahmetli Vedat Okyar!dan gelir. Takım şu ara çok sorunlu ama olsun, Beşiktaş candır!

Beşiktaş'ın şimdiki durumu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yıldırım Demirören sizce de istifa etmeli midir? Kadro şu anki haliyle şampiyonluk için yeterli midir? Takviye gerekir mi? Beşiktaş'tan ayrılmasını istediğiniz oyuncu ve Beşiktaş'a gelmesini istediğiniz oyuncular var mı? Varsa kimler?

- Kongrede çıkan sonuç ne olursa olsun, camiayı rahatlatacak. Seçime saygılı olmalıyız.Şampiyonluk şansımız var, 8-9 maçlık bir galibiyet serisi bizi ışıldatır. Oyunculara hiç girmemeyim. Bana kalırsa takımın şimdiki kaptanı Ahmed Hassan'dı.





Beşiktaş hakkında okurlarımızdan gelen soruları sormaya devam edelim. 10-0'lık Adanademirspor maçı yerine sevgilinizle sinemaya giderken ki pskilojinizi öğrenebilir miyiz? Maçın skorunu duyunca ne yaptınız? 'Şampiyon Beşiktaş' isimli, Vedat Okyar'ın -ruhu şad olsun- anısına çekilmiş bir kısa filminiz var. Senaryosu size ait ve rolde almışsınız, bunun hikayesini kısaca anlatır mısınız? Bir de Beşiktaş konulu olmayan bir şiir kitabı çıkarmayı planlıyor musunuz?

- Valla halen o maçı kaçırdığıma biraz üzülürüm. Ama biraz. Çünkü 'aşk' vardı, napacaksın! Maçın skorunu mısırcı kardeşten duyunca, dalga geçiyo sandım. 'Hakkaten on-sıfır abi' dedi, durdum öyle! Filmimiz baba-oğul hikayesi. Beşiktaş, filmde ortak tutkularının motifi. Spikeri yazarken, kendime yazdım zaten. Evet, futbolsuz şiirleri 'Sade' adıyla kitaplaştırmak için kendime sözüm var, bu yıl bu kitap çıkacak!


Peki Vedat Özdemiroğlu futboldan başka sporlarla da ilgilenir mi? Spor yapmayı mı daha çok seversiniz, izlemeyi mi?

- Masa tenisi, ara sıra yaptığım tek spor. Yapmayı da severim sporu, izlemeyi de. Ama izliyorum daha çok.

Biraz da özel hayatınıza girelim :) Ne tür müzik dinlersiniz? Ne tür film izlersiniz? Takip ettiğiniz dizi var mı? Kitaplarla aranız nasıldır?

- Timur Selçuk, Duman, Billie Holiday, Amy Winehouse ve Ray Charles, son günlerde en çok dinlediklerim. Kara film severim, polisiye severim, gerçekçi sinemayı fantastik anlayışa yeğlerim.(Olağan Şüpheliler, sevdiğim filmdir.) Hanımın Çiftliği'ni seyirci, Aşk-ı Memnu'yu ise mizahçı olarak takip etmeye çalışıyorum. Kitap, en yakınımdır.Son sekiz aydır, göz atmalar dışında sadece Dostoyevski okuyorum.



Manga'nın klibinde oynama hikayesi nasıl gelişti, kısaca ondan da bahseder misiniz?

- Hikayeyi anlattılar, şarkıyı dinlettiler, olur dedim, oynadım. Uzun ve sonlara doğru yorucu oldu, fakat çok zevkliydi. Sonuçtan memnunum.

Tek kelime – Tek cevap desek :) ;

Oğuz Aral: Usta
Beşiktaş: Şampiyonluk
Aşk: Çokşirin!
Uykusuz: Fırat
VÖSYM: Güzeldi!
Demirören: Başkan
Milliyet: Basında Güven
Vedat Okyar: Çalım, pas ve penaltı duayeni
Cem Yılmaz: Zeka
İstanbul: Ruhşehir!
Neden Mizah ?: Şarkı söyleyemediğim için...

Son olarak biraz özel bir soruyla kapatalım dedik. Babanız alkol aldıktan sonra biraz da size içirmiş küçükken ve alkol kontrolü sırasında "sizin makine bozuk, çocuğa içirin onda da çıkar" tarzı bir olay geçmiş sanırım başınızdan. Doğru mudur?

- Yok, bu olay bizim başımıza gelmedi. Karadenizli bir babayla oğlu arasında geçmiş, polis nereliydi bilmiyorum. Duydum, güldüm, gösterilerimde de anlatıyorum.

Futbol bloglarını, ya da futbolla sınırlandırmayalım, blogları takip ediyor musunuz? Bizim blogumuzu inceleme fırsatınız oldu mu? Nasıl buldunuz?

- Çok takip edemiyorum. Röportajı geciktirdiğim için bana küseceksiniz diye tırsıyodum, şimdi rahatladım,ilerleyen zamanda bakarım blogunuza. Bloglara dadanırsam, Dostoyevski de bana küser!


Röportaj isteğimizi kırmayan Vedat Özdemiroğlu’na tekrar teşekkür ederiz.

4 yorum:

vence dedi ki...

"Beşiktaş candır!" da "Demirören: Başkan" oldu mu? Olmadı.

buster dedi ki...

"Neden Mizah ?: Şarkı söyleyemediğim için..."

puhahahahsajkfnsdlgsldfk

Vedat Abi ya hiç şaşırmadım =)

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık, röportajlarınıza devam etmenizi istiyoruz!

Ege dedi ki...

Teşekkür ederiz, edecek.